18.04.2013 – Cytrynarium WSNHiD – Podsumowanie

19 kwietnia 2013 by Fundacja Peritia / / 0 Comments

diceZaczęliśmy o czasie, licealistów z Kościana powitała prezes Fundacji PERITIA Monika Łagodzińska i koordynatorka projektu na WSNHiD Beata Frankiewicz. Pierwszą prelegentką była Oliwia Mandziuk, która przybliżyła licealistom historię sukcesu Patryka Strzelewicza, założyciela Dice +. Motorem jego działań była chęć wywołania rewolucji w świecie kości RPG.  Co roku produkowane są 2 mln kostek. Patryk Strzelewicz jest na liście 50 najbardziej innowacyjnych przedsiębiorców w Polsce. Na przerwie ogromnym zainteresowaniem cieszyła się interaktywna kostka do gry.

Kolejni prelegenci z Bespotter.com zachęcali do wstąpienia na studiach do organizacji studenckich , zwłaszcza AIESEC. Członkowie zespołu, gdy jeszcze studiowali odbywali wolontariaty i praktyki na całym świecie, między innymi w Rumunii i w Azji. Ich aplikacja pozwala na zlokalizowanie osób w danym miejscu np. na konferencji biznesowej.

Trzecim prelegentem był Bartosz Burek z Jakdojadę.pl. Gdy zaczął swoją przygodę z jakdojadę był na czwartym roku studiów. bartosz burekTworząc coś nowego należy reagować szybko, bo wciąż pojawia się konkurencja, która stara się przejąć użytkowników. Pomimo opóźnienia wersji mobilnej marka serwisu była na tyle silna, że szybko nadrobiła stratę.  Serwis na stałe zagościł w świadomości użytkowników i do codziennego życia. Na pytanie „jak tam trafię?” odpowiedź brzmi „sprawdź na jakdojadę.pl”. Plany? Możliwość planowania podróży w czasie rzeczywistym, dzięki której będzie można obserwować na mapce poruszające się środki komunikacji.

Tomasz Czapliński ze SpeedUp Group przy finansowaniu swojej działalności poleca najpierw zwrócić się do 3F – family, friends, fools (rodzina, przyjaciele, głupcy). Jeśli nie oni, to niestety trzeba kombinować, jeśli dostatecznie wierzy się w swój pomysł. SpeedUp to fundusz inwestycyjny poszukujący pomysłów pozwalających na wykorzystanie technologii. Jak zacząć biznes? Spotkać się w kilka osób i na kartce zapisać jaki ma się pomysł na biznes. Potem można iść do inwestora.

Michał Karmiński swoje wystąpienie rozpoczął od wymienienia wszystkich biznesów, w które był zaangażowany. Z trzech z nich ma zysk. Jako kolejny prelegent zwrócił uwagę na to, że trzeba kochać co się robi i przede wszystkim wierzyć w swój pomysł, aby zarazić potencjalnych inwestorów swoim entuzjazmem. Podczas konkursów startupowych nauczył się, że bardzo ważna jest umiejętność sprzedania swojej osoby. Czasem nawet ważniejsze niż pomysł.

Po raz kolejny zaszczycił nas swoją obecnością Miłosz Kusiciel. Przybliży licealistom genezę powstania serwisu Godealla. Na początku, gdy badali rynek i pytali ludzi czym są zakupy grupowe odpowiadali, że jest to Groupon i kupowali nie kupony, a groupony, co jest wielkim sukcesem marketingowym marki. Godealla się remarketingowała. Czyli przypominali się użytkownikom, że serwis wciąż istnieje i utrwala kolor zielony w świadomości klientów.
Niestety ostatni prelegent do nas nie dotarł, ale Cytrynarium odbyło się w miłej atmosferze, a licealiści wydawali się zadowoleni. Na koniec Beata wygłosiła płomienną mowę motywacyjną.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

seven − two =

 
Jesteśmy na:

Polub nas!



Masz sugestię? Daj znać!

Odwiedziło nas:
osób
Dziękujemy!

Kontakt

Fundacja Kształcenia Ustawicznego PERITIA
ul. Artura Grottgera 16/1
60-758 Poznań

KRS: 0000352885

Tel. +48 502 623 505
Email: biuro@fundacjaperitia.pl
  • Facebook
  • GoldenLine