17.04.2013 – Cytrynarium UAM – Podsumowanie

18 kwietnia 2013 by Fundacja Peritia / / 0 Comments

UAM, ach UAM. Jako pierwszy głos zabrał Miłosz Kusiciel z Godealla. Pomysł zrodził się przy okazji wilczego głodu kolegi z zespołu, jednocześnie kolega chciał zapłacić pół ceny. Godealla postała jako miejsce, w którym można oznaczyć swoje preferencje i otrzymywać wyłącznie oferty, które kupującego interesują. Nie obyło się bez potknięć, np. nie wykupiono domen o podobnej nazwie, przez co jest kilka serwisów podszywających się pod Godeallę. 45% oferowanych kuponów dotyczy usług kosmetycznych. Serwis obsługuje 98 miast i wysyła maile sperosnalizowane. W przyszłości serwis będzie dostępny na smart phonach. Nie wykluczona jest również ekspansja za granicę. Dopiero po roku serwis zaczął przynosić zyski, gdy zyskał popularność. Średnio 600 ofert przewija się każdego dnia przez serwis. Twórcy postawili na kolory i humor, które są cechą charakterystyczną.

Kolejny prelegent, Marek Cichocki z Wielkopolskiego Instytutu Jakości opowiedział nam o Marce Jutra. Jest to inicjatywa łącząca w sobie reklamę i marketing oparty na wartościach produktu. Na portalu Marki Przyszłości można odnaleźć osoby posiadające kompetencje, których nam brakuje, np. mamy pomysł/produkt/usługę, ale nie jesteśmy PRowcami. Odbywa się tam szeroko zakrojona kooperacja. Według Marka Cichockiego, wiele firm powinno przejść reedukację, gdyż nie rozumieją swoich klientów. Marka Przyszłości dysponuje serwisem pomagającym w promowaniu produktów przy pomocy QR kodów, które są nową ścieżką promocyjną. Istotne jest wchodzenie w interakcje z  klientami i innymi przedsiębiorcami. Nie trzeba mieć nic prócz produktu, dzięki serwisowi można outsorcingować wszystkie działania firmy.

3rWolontariusze WPiK nie łatwo. J W międzyczasie między drugą, a trzecią prezentacją zmieniliśmy salę na bardziej komfortową. Piotr Koźniewski z 3RStudio zaprezentował nam jak za pomocą ulotki klubu bilardowego i tabletu zagrać w bilard. Gra jest interaktywna, wymaga poruszania się wokół ulotki i do złudzenia przypomina prawdziwą rozgrywkę. Pomysł spodobał się producentom procesorów i zaprosili Piotra do Stanów by zaprezentował na konferencji swoją grę. Za pomocą kartki papieru można przyjrzeć się dokładnie modelom machin, samochodów i wybrać się na wycieczkę po nowym domu, zmieniać kolor ścian, podłogi, projektować według własnego uznania posługując siętechniką rozszerzonej rzeczywistości.lubimy czytac

lubimy czytacPo raz drugi zawitała do nas Izabela Sadowska z Lubimyczytać.pl. Dla Izy była to podróż sentymentalna, gdyż jest absolwentką UAM. Studenci z zainteresowaniem słuchali opowieści o tym jak absolwentka ich uczelni została prezesem. Droga nie była łatwa i bardzo kręta, ale wszystkie doświadczenia były dla Izabeli cenne. Lubimyczytać.pl trafiło w niszę pomimo dużej konkurencji i już po roku zaczęło zarabiać.

labWyjątkowym prelegentem był Mateusz Woźniak, który dopiero rozkręca swoją firmę. Zajmuje się
głównie dźwiękami i organizacją festiwali muzycznych. Promuje polskich artystów i wystartuje z
nowym klubem jakiego jeszcze w Polsce nie ma. Pomysł zrodził się w czasie wycieczki do Berlina,
gdzie okazało się, że niemiecka kultura zabawy jest bardziej kulturalna niż polska.

Ostatnim prelegentem na UAMie jest nie znany studentom UAM J Marek Hoffman. Kanał AdBustera
powstał właściwie przez przypadek. Jeden wrzucony przez Marka film zyskał dużą popularność.
Drugim kanałem Marka jest kanał o nazwie BJJB czyli Być Jak Jan Błachowicz. Tworząc filmiki ważne
są przyciągające uwagę miniaturki. Kanał sportowy Marka jest najpopularniejszym kanałem tego typu w Polsce, co świadczy o tym, że na zdominowanym przez kanały z grami komputerowymi YT, jest
jeszcze wiele do zrobienia.

WPiKowa wyprawa na UAM dostarczyła nam wielu wrażeń. Mamy nadzieję, że w kolejnej edycji
również zawitamy na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza, a jego studenci wezmą sobie do serca
rady naszych prelegentów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

9 − 7 =

 
Jesteśmy na:

Polub nas!



Masz sugestię? Daj znać!

Odwiedziło nas:
osób
Dziękujemy!

Kontakt

Fundacja Kształcenia Ustawicznego PERITIA
ul. Artura Grottgera 16/1
60-758 Poznań

KRS: 0000352885

Tel. +48 502 623 505
Email: biuro@fundacjaperitia.pl
  • Facebook
  • GoldenLine